שר הפנים: "חוק הלאום הוא לא קדוש; אפשר לתקן"

המהדורה המרכזית No Comments on שר הפנים: "חוק הלאום הוא לא קדוש; אפשר לתקן"

שר הפנים משה ארבל לאבי מימרן הערב ב'מהדורה המרכזית' על החוק לשלילת אזרחות ממחבלים: "אנחנו בתהליכים מתקדמים לשלול את אזרחותם של מספר מחבלים ומתכוונים להחיל את החוק בצורה רחבה יותר". על תיקון חוק הלאום: "תהליך שאפשר לקיים רק לאחר המלחמה". הבחירות המקומיות: "אם יידחו פעם נוספת המשמעות היא כמובן פתיחה מחדש של ספר הבוחרים"

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הפנים, ח"כ משה ארבל, שוחח הערב עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' והתייחס בהרחבה לשורת הנושאים העומדים על הפרק. השר פתח ושיתף: "אתמול ישבתי עם אדם שאשתו ושלושת ילדיו נחטפו לעזה, הלב כואב ושותת דם. הוכחנו בשנה האחרונה שאנחנו יכולים לריב, כעת אנחנו מוכיחים שאנחנו יודעים גם להתאחד". על פעילות משרדו אמר השר: "חילקנו מעל מיליארד ש"ח לרשויות המקומיות שיוכלו להתמודד עם מצב המלחמה, יש רשויות שנפגעו יותר אבל כולם ללא יוצא מן הכלל זקוקים לסיוע".

ביחס לשר סמוטריץ' אמר ארבל: "העבודה מול משרד האוצר היא בשיתוף פעולה מעולה. לפני המלחמה שר האוצר ניסה לצמצם את התקציבים לרשויות ערביות מחשש שהכסף יגיע לארגוני פשיעה, אבל מפרוץ המלחמה כל הרשויות זקוקות לסיוע דחוף וחירום ולכן נאלצנו לא שר את כלל התקציב, אם כי בחריקות שיניים".

לגבי שלילת אזרחות למחבלים: "אנחנו בתהליכים מתקדמים לשלול את אזרחותם של מספר מחבלים ומתכוונים להחיל את החוק בצורה רחבה יותר. כמובן הגירוש יתבצע רק לאחר תום ריצוי המאסר בכלא".

ולעניין תיקון חוק הלאום: "אני חושב שתהליך כזה אפשר לקיים רק לאחר המלחמה. עד כה הופסקה האכיפה בעבירות תיכנון ובנייה במגזר הדרוזי כדי לאפשר ללוחמים הדרוזים לנצח במלחמה. חוק הלאום הוא לא מעשרת הדיברות. אפשר בהחלט לגעת בו ואפשר לשנות אותו. זה לא סוף העולם".

נושא נוסף, דחיית הבחירות המקומיות: "אם הבחירות המקומיות יידחו פעם נוספת המשמעות היא כמובן פתיחה מחדש של ספר הבוחרים".

ולסיום: כניסת העובדים הזרים: "אנחנו מאפשרים יותר ובוחנים כעת כניסה ממדינות נוספות, הבהרנו לעובדים מעזה שהחמאס הטיל עליהם אסון והם כבר לא יוכלו לעבוד אצלינו. אבל – אסור לנו להכליל את כלל הערבים כמחבלים. זה אסון אסטרטגי".

האזינו



0 תגובות